You are here

Περίληψη

Τη νύχτα, καθώς κοιμόμαστε, το δέρμα μας εκτίθεται λιγότερο σε εξωτερικές επιθέσεις. Συνεπώς, επωφελείται από την ηρεμία και ενεργοποιεί τη διαδικασία ανάπλασης. Κατά συνέπεια, μέσα σε αυτές τις λίγες ώρες, δημιουργείται νέο δέρμα.

  • Ιδρώνουμε περισσότερο και μας κάνει καλό! Η υγρασία αυτή δεν εξατμίζεται τόσο γρήγορα όσο κατά τη διάρκεια της ημέρας, γεγονός που συμβάλλει στην καλύτερη ενυδάτωση του δέρματος.
  • Τα κύτταρά μας ανανεώνονται πολύ πιο γρήγορα, με το μέγιστο ρυθμό να επιτυγχάνεται γύρω στη 1 π.μ.
  • Η μικροκυκλοφορία αυξάνεται, ιδιαιτέρως μεταξύ 11 μ.μ. και 4 π.μ., γεγονός που επιτρέπει στα κύτταρα του δέρματος να λαμβάνουν περισσότερο οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά. Αποτέλεσμα: η επιδερμίδα είναι πολύ πιο λαμπερή το πρωί.
  • Η παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης αυξάνεται χάρη στα υψηλά επίπεδα αυξητικής ορμόνης που εκκρίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το δέρμα ανακτά τη σφριγηλότητα και την ελαστικότητά του.

Τώρα, λοιπόν, καταλαβαίνετε γιατί είναι τόσο σημαντικό να κοιμόμαστε καλά: μόνο σε αυτές τις συνθήκες μπορεί το δέρμα να εξασφαλίσει αυτά που χρειάζεται για να παραμένει νεανικό και όμορφο σε κάθε ηλικία.

Τηρήστε ένα σταθερό πρόγραμμα

Ο αριθμός των ωρών ύπνου που χρειάζεται ο καθένας μας για να ξεκουραστεί διαφέρει ανάλογα με τον κάθε οργανισμό, κατά μία ή δύο ώρες περίπου. Ακόμα και για το ίδιο άτομο ο αριθμός αυτός τείνει να μειώνεται καθώς μεγαλώνουμε. Ανακαλύψτε το πρόγραμμα ύπνου που έχετε ανάγκη, κρατώντας για παράδειγμα ένα ημερολόγιο ύπνου όπου σημειώνετε τις ώρες που κοιμάστε και ξυπνάτε (κατά προσέγγιση, φυσικά), περιπτώσεις αϋπνίας και, τέλος, την ευεξία και τη διάθεσή σας όταν ξυπνάτε. Όταν ανακαλύψετε τι ώρα μπαίνετε στην αγκαλιά του Μορφέα και πόσες ώρες ύπνου χρειάζεστε, κάντε ό,τι μπορείτε για να τηρήσετε αυτό το ρυθμό.

Δώστε προσοχή στο χώρο γύρω σας

Αν πονάει η πλάτη σας όταν ξυπνάτε, πιθανόν είναι ώρα να αλλάξετε το στρώμα σας! Με την ίδια λογική, η θερμοκρασία του υπνοδωματίου σας διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του ύπνου. Η ιδανική θερμοκρασία κυμαίνεται στους 19°C. Αντισταθείτε στον πειρασμό να αυξήσετε τη θερμοκρασία του θερμοστάτη σας πάνω από αυτή την τιμή το χειμώνα: η δροσιά βοηθάει τον ύπνο, ενώ η θερμότητα έχει την τάση να προκαλεί επανεκκίνηση στις διεργασίες του οργανισμού μας. Τέλος, είναι πολύ καλή ιδέα να απενεργοποιείτε όλες τις οθόνες (τηλεόραση, tablet, κινητά τηλέφωνα...) πριν κοιμηθείτε, καθώς εκπέμπουν φως το οποίο εμποδίζει την παραγωγή μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου.

Διαμορφώστε κατάλληλες συνθήκες

Η προετοιμασία για ένα καλό ύπνο... διαρκεί όλη την ημέρα. Αναπνεύστε λίγο καθαρό αέρα, ασκηθείτε (πριν τις 7 μ.μ), μειώστε ή σταματήστε να πίνετε καφέ και τσάι μετά τις 2 μ.μ, προτιμήστε ελαφριά γεύματα, αφήστε τις διαφωνίες και τις αγχωτικές ή έντονες συζητήσεις για την επόμενη μέρα - όλες αυτές είναι συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσετε για να προετοιμαστείτε για ένα καλό ύπνο.

Αν αντιμετωπίζετε προβλήματα ύπνου, είναι καλό να γνωρίζετε ότι η κατανάλωση μιας μπανάνας, λίγης σοκολάτας ή ενός γαλακτοκομικού προϊόντος κατά τις 5 μ.μ. θα σας βοηθήσει. Οι παραπάνω τροφές περιέχουν τρυπτοφάνη, ένα απαραίτητο αμινοξύ το οποίο ο οργανισμός αδυνατεί να παράξει από μόνος του.Μέσα στον οργανισμό, η τρυπτοφάνη μετατρέπεται σε σεροτονίνη (νευροδιαβιβαστής) και εν συνεχεία σε μελατονίνη, τη διάσημη ορμόνη του ύπνου.

Τέλος, όλα τα παρακάτω μπορούν να σας βοηθήσουν να προετοιμαστείτε για έναν ήρεμο ύπνο. Ένα καλό μπάνιο κι ένα καλό βιβλίο, απαλή μουσική και λίγο αιθέριο έλαιο λεβάντας στο μαξιλάρι και τα γλυκά όνειρα είναι εγγυημένα!

Ανακαλύψτε επίσης...

Υιοθετήστε ένα νέο τρόπο ζωής

Υιοθετήστε ένα νέο τρόπο ζωής