You are here

Περίληψη

Πείτε μου τι τρώτε και θα σας πω πώς θα γεράσει η επιδερμίδα σας! Πράγματι, οι τροφές που τοποθετούμε στο πιάτο μας έχουν ορατές συνέπειες στην επιδερμίδα και στην ικανότητά της να καταπολεμά τα σημάδια γήρανσης.

Οξειδωτικό στρες, γλυκοζυλίωση και γήρανση της επιδερμίδας

Τα δύο παραπάνω φαινόμενα, τα οποία προκαλούνται από μη ισορροπημένη διατροφή και έλλειψη ποικιλίας τροφών, έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη γήρανση της επιδερμίδας.

Πράγματι, το οξειδωτικό στρες προκαλεί μείωση στην ποσότητα κολλαγόνου, ελαστίνης και υαλουρονικού οξέος που παράγονται από το χόριο, γεγονός που επιφέρει τον σχηματισμό ρυτίδων. Τα κύτταρα της επιδερμίδας εκφυλίζονται και πεθαίνουν χωρίς να αναζωογονούνται όσο γρήγορα απαιτείται. Το αποτέλεσμα: γρήγορη εμφάνιση σκούρων κηλίδων. Το οξειδωτικό στρες προκαλείται από την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας κόκκινου κρέατος, αλλαντικών και επεξεργασμένων τροφίμων (βιομηχανικά προϊόντα που έχουν υψηλή συγκέντρωση σε αλάτι, βασίζονται σε λευκό αλεύρι και έχουν χάσει τα θρεπτικά τους συστατικά). Στην παραπάνω κατηγορία πρέπει, επίσης, να συμπεριληφθούν και τα τυριά από απαστερίωτο γάλα, το καμένο φαγητό, τα τηγανιτά, τα ψητά, αλλά και το αλκοόλ.

Η διατροφή είναι η βασική αιτία εμφάνισης του φαινομένου της γλυκοζυλίωσης, η οποία προκαλεί αλλοίωση των πρωτεϊνών της επιδερμίδας με αποτέλεσμα την απώλεια ελαστικότητας, τη χαλάρωση και την εμφάνιση ρυτίδων. Επίσης, προκαλείται από την υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος και αλλαντικών. Στα παραπάνω πρέπει να συμπεριλάβουμε και τα προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη (γλυκά, ποτά...)

Αντιγηραντικές τροφές

Όπως καταλαβαίνετε, η καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών είναι απαραίτητη για τη διατήρηση μιας όμορφης επιδερμίδας για όσο το δυνατόν περισσότερο διάστημα, καθώς οι ελεύθερες ρίζες επιτίθενται στην καρδιά και τη μεμβράνη των δερματικών κυττάρων, καταστρέφουν την επιδερμίδα και εμποδίζουν την ανάπλασή της. Τα αντιοξειδωτικά είναι ο εχθρός της αντιγήρανσης, αλλά καθώς το σώμα δεν παράγει αρκετά, πρέπει εμείς να τα εξασφαλίζουμε μέσω της κατανάλωσης πολλών φρούτων, λαχανικών (τα πιο πολύχρωμα είναι ιδιαιτέρως ευεργετικά για την επιδερμίδα) και οσπρίων (φακές, ρεβίθια, φασόλια...)

Τα φυτικά έλαια, τα λιπαρά ψάρια και οι ξηροί καρποί (φιστίκια, φουντούκια και αμύγδαλα…), πλούσια σε «πολυακόρεστα» λιπαρά οξέα, προωθούν την ανάπλαση της επιδερμίδας και την προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες. Γνωστά και ως Ω-3 και Ω-6, τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα ενισχύουν το λιπιδικό στρώμα της επιδερμίδας και συμβάλλουν στην καλή ενυδάτωση. Επιπλέον, ενισχύουν τη σύνθεση κολλαγόνου, το οποίο διατηρεί την ελαστικότητα της επιδερμίδας.

Ανακαλύψτε επίσης...

Υιοθετήστε ένα νέο τρόπο ζωής

Υιοθετήστε ένα νέο τρόπο ζωής