You are here

Περίληψη

Δεν είναι τυχαίο που όλο και περισσότερες κλινικές ανά τον κόσμο προσφέρουν ως θεραπεία αναζωογόνησης ένα υγιεινό και ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που χαρακτηρίζεται από ποικιλία. Γνωρίζουμε πλέον ότι η διατροφή διαδραματίζει βασικό ρόλο στην ποιότητα του δέρματος, την ελαστικότητα, τη σφριγηλότητα και την αντίστασή του στα σημάδια γήρανσης. Ας το παραδεχτούμε: η πηγή της νεότητας βρίσκεται στο πιάτο μας.

Διπλή δράση

Τι μπορεί να περιέχεται στην τροφή που προκαλεί γήρανση του δέρματος;  Η απάντηση εντοπίζεται σε δύο χημικές διαδικασίες, το οξειδωτικό στρες και τη γλυκοζυλίωση.

Το οξειδωτικό στρες λαμβάνει χώρα όταν οι ελεύθερες ρίζες που παράγονται από ορισμένες τροφές επιτίθενται στα υγιή κύτταρα του οργανισμού. Συνεπώς, προκαλείται μείωση στην ποσότητα κολλαγόνου, ελαστίνης και υαλουρονικού οξέος που παράγονται από το χόριο, γεγονός που οδηγεί στο σχηματισμό ρυτίδων. Τα δερματικά κύτταρα εκφυλίζονται και πεθαίνουν χωρίς να αναζωογονούνται όσο γρήγορα απαιτείται. Το αποτέλεσμα: εμφάνιση σκούρων κηλίδων.

Όσον αφορά τη γλυκοζυλίωση, είναι μια περίπλοκη χημική αντίδραση που, συχνά, προκαλείται από διατροφή πλούσια σε σάκχαρα και πρωτεΐνες και επιφέρει απώλεια ελαστικότητας και χαλάρωση στο δέρμα, αλλά και σχηματισμό ρυτίδων.

Ποιες τροφές να αποφεύγετε

Για να διατηρήσετε το σώμα σας σε φόρμα και την υγιή λάμψη υγείας της επιδερμίδας σας, μείνετε μακριά από τα τρόφιμα που προκαλούν οξειδωτικό στρες και γλυκοζυλίωση. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν το κόκκινο κρέας και τα αλλαντικά, τα οποία μπορείτε να αντικαταστήσετε με πουλερικά και αυγά που θα σας εξασφαλίσουν «καλή» πρωτεΐνη. Επίσης, αποφύγετε προϊόντα παρασκευασμένα με λευκό αλεύρι (ψωμί, μπισκότα, ζυμαρικά) και προτιμήστε τα ολικής αλέσεως που θα ικανοποιήσουν για μεγαλύτερη διάρκεια το αίσθημα πείνας. Ξεχάστε τα γλυκαντικά: κρύβονται κυρίως σε αναψυκτικά και επεξεργασμένα τρόφιμα (χυμούς, επιδόρπια, κέικ). Αλλά απαγορευτικά τρόφιμα είναι τα αλλαντικά και το επεξεργασμένο κρέας, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν και την εμφάνιση κηλίδων.  

Τέλος, να θυμάστε: οι επεξεργασμένες τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, αλατιού, πρόσθετων και συντηρητικών, τα οποία είναι βλαβερά για το δέρμα. Αν δεν ξέρετε τι να αγοράσετε, είναι απλό: επιλέξτε τα προϊόντα που έχουν υποστεί τη λιγότερη επεξεργασία. Για παράδειγμα, είναι πολύ καλύτερο να φάτε ένα απλό γιαούρτι με λίγο μέλι, παρά επεξεργασμένο γιαούρτι που περιέχει περισσότερη ζάχαρη απ’ ότι φρούτα!

Δώστε προτεραιότητα στα αντιοξειδωτικά!

Ο οργανισμός δεν παράγει γενικά αρκετά αντιοξειδωτικά για να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες, τα μόρια που επιτίθενται στο DNA των κυττάρων, ιδιαιτέρως του δέρματος, προκαλώντας πρόωρη γήρανση. Συνεπώς τα αντιοξειδωτικά πρέπει να λαμβάνονται μέσω αυξημένης κατανάλωσης συγκεκριμένων τροφών.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι σίγουρη επιλογή, καθώς είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά. Εκείνα που περιέχουν και βιταμίνη C και καροτενοείδη είναι ταυτόχρονα οι καλύτεροι φίλοι της επιδερμίδας και οι χειρότεροι εχθροί των ελεύθερων ριζών. Δεν είναι δύσκολο να τα αναγνωρίσετε, απλά επιλέξτε τα πιο πολύχρωμα!

Φρέσκα βατόμουρα, φρέσκος μαϊντανός, κόκκινη και πράσινη πιπεριά, μπρόκολο, ραδίκια, καρότα, ακτινίδια, πορτοκάλια, λεμόνια, κουνουπίδι, μάνγκο, κλημεντίνες, φραγκοστάφυλα, σμέουρα... Απολαύστε σαλάτες και χυμούς φρούτων!

Άλλη μια συμβουλή: χαρίστε ποικιλία στις σαλάτες σας προσθέτοντας φακές ή ρεβίθια, τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο, και συνοδεύστε τα με σάλτσες από φυτικά έλαια (ηλιέλαιο, ελαιόλαδο, ραφανέλαιο, φιστικέλαιο ή αραχιδέλαιο) για την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη Ε: έτσι θα επωφεληθείτε από πραγματικές «βόμβες» κατά των ελεύθερων ριζών.

Απογευματινές λιγούρες; Ένα φλιτζάνι ζεστή σοκολάτα και μια χούφτα φιστίκια, φουντούκια ή αμύγδαλα θα ικανοποιήσουν τη λιγούρα σας μέχρι την ώρα του βραδινού, ενώ ταυτόχρονα θα σας παρέχουν φλαβονοειδή και μαγνήσιο, τα οποία διαθέτουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Χαρίστε ποικιλία στο γεύμα σας

Τα αντιοξειδωτικά δεν είναι τα μόνα που πρέπει να έχετε σε προτεραιότητα για να διατηρήσετε σφριγηλό και ελαστικό δέρμα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, καθώς αποτελούν μέρος της κυτταρικής μεμβράνης, ενισχύουν τα στρώματα λιπιδίων και συμβάλλουν στην καλή ενυδάτωση. Βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες στα λιπαρά ψάρια (σολομός, σκουμπρί..., αλλά και στα θαλασσινά, στα φύκια, στους ξηρούς καρπούς και σε διάφορα έλαια (κραμβέλαιο, σογιέλαιο, λινέλαιο, φιστικέλαιο, ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο και έλαιο από σπόρους σταφυλιού).

Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, ξηροί καρποί, αυγά, λιπαρά κρέατα, λευκό κρέας... Καταναλώστε τα σε μικρές ποσότητες για να εξασφαλίσετε μια ισορροπημένη διατροφή με αρκετές βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και αντιοξειδωτικά. Ώρα για φαγητό!

Ανακαλύψτε επίσης...

Υιοθετήστε ένα νέο τρόπο ζωής

Υιοθετήστε ένα νέο τρόπο ζωής